keskiviikko 1. tammikuuta 2014

HERE WE GO

"I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere in the world. Then I asked  myself the same question."

Heissan! 

Olen Tuuli. 16-vuotias lukiolaistyttö, joka pääsee vihdoinkin ensi syksynä toteuttamaan pitkäaikaista unelmaansa vaihto-oppilasvuodesta. Lähden Amerikkaan asti etsimään seikkailua ja kokeilemaan kuinka kauas siivet jaksaa kantaa, ilman suurempia odotuksia.


Itse lähtöönhän on vielä hyvät puolisen vuotta aikaa, mut mielestäni matkan alkaa jo siitä kun jännitän sijoitustietoja, iloitsen haaveeni toteutumisesta ja stressaan lähdöstä. Järjestönäni toimii Up Education, johon olen ollut tosi tyytyväinen! He tiedottivat pitkin syksyä kaikesta mitä hakuprosessissa tapahtuu ja auttoivat hakupaperisodan keskellä, seuraavaksi vain odottelen heiltä ilmoitusta siitä, mihinkäpäin Jenkkilää tieni kulkee :)

Blogini siis ainakin nyt aluksi käsittelee fiiliksiä ennen lähtöä, sijoitustietojen odottelua, valmennustilaisuuksien oppeja ja kaikkea muuta aiheeseen liittyvää. Halusin aloittaa tämän nyt heti kun vuosi vaihtuu, koska uusi vuosi toivottavasti tuo uusia tuulia elämään ja halusin jo tästä odotteluajasta kirjoittaa. Ensi syksynä blogi matkustaa mukanani pallon toiselle puolelle ja sieltä kirjoittelen kuulumisiani. Blogin päällimmäinen tarkoitus on olla minulle itselle jonkinmoinen päiväkirja (...jonne voin tulla purkamaan sekä hyvät että huonot fiilikset :D), jota voin vielä monen vuoden päästä lueskella ja samalla muistella jenkkivuottani. Myös ystävät ja perhe saavat etenkin itse vuoden aikana lukea kuulumisiani ja tekemisiäni täältä. Mietin pitkään, että teenkö tästä julkisen vai suljetun blogin, mutta päädyin nyt sitten kaikkien nähtävissä olevaan versioon. Päällimmäinen syy siihen oli se, että ainakin mua itseä on etenkin vaihtareiden blogit auttaneet paljon jo hakuvaiheessa, joten toivon että tästäkin blogista on sitten joskus jollekkin hyötyä ja apua! Toki onhan myös mielenkiintoista lukea, että millaista elämää suomalaiset nuoret viettävät jossain kaukana kotoa. Kaikki kiinnostuneet ovat siis tervetulleita mukaan matkaani! :-)


Entä kukas mä olen? No, kuten jo kertaalleen mainuttu, niin olen 16-vuotias lukiolainen, joka tottelee nimeä Tuuli. Asun Seinäjoella perheeni kanssa, johon kuuluu mun lisäksi äiti, isä, veli, kaksi koiraa ja neljä gerbiiliä. Olen harrastanu melkein koko pienen ikäni voimistelua ja viimeiset seitsemän vuotta olen pomppinut kilpa-aerobicin parissa. Aerobic on iso osa elämääni, sillä treenailen lähes päivittäin ja suurinosa tärkeimmistä ystävistäni on tullut tuon lajin kautta :) Lisäksi kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti lenkkeilen, touhuan koirien kanssa (toisen kanssa agilityä, toisen kanssa kotilöhöilyä..), valokuvailen, katselen elokuvia ja joskus innostun käsitöitäkin väkertämään. Toki myös vietän aikaa ystävien kanssa ja tuskailen koulun parissa. Luonteestani en kummemmin aio mitään analyysiä tehdä, kukin sitten ite tehköön päätelmänsä :D 

       

 Luulisin että täs tuli nyt mainuttua kaikki olennainen... Mulla on koko pääkoppa täynnä ideoita tän blogin suhteen, mutta niitäkään ei voi ikinä olla liikaa joten vinkkejä saa aina heitellä! Olen myös kiinnostunut lukemaan muidenkin blogeja (laidasta laitaan, en pelkkiä vaihtarijuttuja!) eli niitä voi sitten linkkailla jos haluaa :) Sivusta jo löytyykin, mutta mainittakoon vielä että mua voi myös stalkata instagramissa missä pyörin nimimerkillä tuulieveliina_. Muuten palautetta/ideoita/ajatuksia blogiin liittyen voi laittaa meiliosoitteeseen tuulimailmalla(a)gmail.com

2 kommenttia:

  1. Mä oon kans lähössä Upin kautta ens syksynä Jenkkeihin!:)
    http://americanlife-suvi.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi! Vähänkö kiva :-) Käyn heti tsekkaamassa!

      Poista