tiistai 25. helmikuuta 2014

EPHRATA, WASHINGTON


Asdfghjklöä. Olin autossa matkalla kohti Levin rinteitä täysissä lasketteluvarusteissa (oon viettämässä hiihtolomaani täällä vähän lumisemmissa maisemissa) ja puhelin alkoi soida. Manasin siinä aluksi kun oli jo kypärä päässä ja en olisi millään just nyt jaksanut mitään puheluita. Sain kuitenkin vastattua ja sit kun kuulin, että luurin toisessa päässä on UPin työntekijä, niin voin vaikka vannoa et mun sydän pysähty hetkeks. Mulle heti ensimmäisenä sanottiin, että "Meillä olisi sulle ilosia uutisia" ja olin jo siinä vaiheessa ihan sekasin. Mä en muista koko puhelusta ainuttakaan kokonaista lausetta, en ees muista mitä mä vastasin tai vastasinko mitään :D MUTTA sillä ei oo mitään merkitystä koska MÄ SAIN MUN SIJOITUSTIEDOT!! Lähden Washingtonin osavaltioon ja tarkemmin pieneen ja idylliseen paikkaan nimeltään Ephrata!




Ephrata (en oo varmaan vielä kertaakaan osannut kirjottaa tota ilman, että tarkistan missä järjestyksessä noi p h ja r tulee :D) on siis aika keskellä Washingtonia, lähellä Kanadan rajaa. Seutu on vuoristoista ja Ephratan ympäristössä on melko paljon järviä. Keskilämpötila kesällä huitelee 30 asteessa ja talvella -4 eli just soppeli ilmasto. Kaupungissa asuu vain n. 7000 asukasta eli pieni paikka on kyseessä. Mut eipä vaihtareita yleensä kamalan isoihin paikkoihin sijoitetakkaan ja mä oon oikeestaan toivonutkin pääseväni vähän pienempään ja turvalliseen kaupunkiin. Ephratassa on paljon peltoja, mutta myös tiivis keskusta ja mukavan oloinen naapurusto. Tää paikka tuntuu just täydelliseltä mulle! Just tällästä toivoin!


Kouluni on Ephrata High School. Opiskelijoita on n. 700 eli melko iso koulu on kyseessä, vaikkakin pienessä kaupungissa. Ylempänä on kuva kouluni logosta ja sit ihan google mapsista napattu screenshotti koulun julkisivusta. Oon jonkin verran kouluni sivuilla jo palloillut ja ainakin ensivaikutelma on tosi hyvä! Paljon erilaisia ainevaihtoehtoja ja aktiviteetteja sekä tapahtumia. Koulun ympäristössä on tosi paljon liikuntapaikkoja ja muutenkin tällein suomalaisen lukiolaisen silmään toi kouluarea on valtava! 

Tuo valkoinen rakennus oikealla on siis itse koulu ja tuossa näkyy tuo iso koulualue

Mut sit se tärkein: Mun host-perhe! Oon niin kiitollinen näille ihmisille siitä, että he ottavat mut riesakseen osaksi perhettänsä vuoden ajaksi! Perheeseen kuuluu äiti, isä ja kaksi Ä-L-Y-T-T-Ö-M-Ä-N suloista pikkutyttöä, 4v ja 6v. Pääsen siispä olemaan myös isosisko Lisäksi eläinrakkaana mun arkea sielä on ilahduttamassa koira ja marsu. Vanhemmat ovat nuoria, 35-vuotiaita ja he rakastavat viettää aikaa perheen kanssa, ulkoilla, retkeillä, kalastaa ja vaeltaa. Perheen isä on kiinnostunut moottoripyöristä ja niiden tuunaamisesta ja äiti taas taiteesta sekä "perhejutuista". Perheen kanssa he tykkäävät matkustella ja käyvät myös jenkkimäiseen tapaan kirkossa kerran viikossa. 
Lisäsinkin jo host-äitini facebookissa kaveriksi ja ollaan juteltu tänäiltana jo pitkät pätkät! NIIIN mukava ihminen. Voi tsiisus kun oon onnellinen, en olis voinut toivoa parempaa... Kaiken kukkuraksi perheen tytöt aloittavat kesällä voimistelun!! Eli saan opettaa heille voimistelujuttuja ja tytöt kuulemma odottavatkin sitä todella innolla. Ja hän myös lupasi selvittää, löytyisikö mun ikäiselle mitään ryhmää mihinkä pääsisin vähän edes jatkamaan rakasta harrastustani. Lisäksi Ephratassa on paljon hevosia ja ratsastusmahdollisuuksia (oon vannoutunut heppatyttö vaikken pitkään ookkaan ratsastamaan päässyt), am I in heaven? Host-äiti myös kertoi, että Ephratassa ihmiset ovat yleisestiottaen todellä ystävällisiä ja lämminhenkisiä sekä kouluni on loistatava.

Paikka on ihana. Koulu on mahtava. Perhe tuntuu ihan mahottoman mukavalle. Voiko vaihtari enää enempää toivoa? Empä usko. Mä jatkan googlailua ja Ephratassa virtuaalisesti seikkailua, nukkumaanmenosta ei oo vielä tietoakaan vaikka kello onkin jo yli puolenyön! Superpaljon tsemppiä kaikille sijotustietoja odottaville - mä voin luvata että se odotus palkitaan!

Loppuun vielä mun levin terveiset :-)

5 kommenttia:

  1. Äää kuulostaa niin hienolta! Onnee vielä ! :)

    VastaaPoista
  2. Oi onnee!! (: vaikuttaa tosi kivalt paikalta!

    VastaaPoista
  3. Voi nyt vasta luin tän ja oikeasti kuulostaa kyllä aivan huipulta!! Jokaikinen kohta!:)

    VastaaPoista