keskiviikko 12. helmikuuta 2014

NOTHING SPECIAL

Ai mitäkö oon tehny viimepäivinä? Jep. Koeviikko.

Still alive. Vaikka en niin kuvitellutkaan vielä viikko sitten. Mun pitkän lukiohistorian ehottomasti raskain koeviikko on nyt selätetty, en tiedä kuinka onnistuneesti, mutta ohi se kuitenkin on. Voittajafiilis! Viiteen viikkoon en halua kuullakkan sanaa koeviikko. Kiitos.
Tänään on ollut ihana päivä, vaikka mitään muuta ei ole tapahtunu kun matikankokeessa käyminen ja sen jälkeen sohvalla mammiminen. Pari jaksoa vampyyripiväkirjoja ja hyvää ruokaa :-) Tällästä päivää oon kaivannut.

Okei, oon mä nyt joitain muutakin puuhastellut kun päntännyt kokeisiin... Mä en pysty olla kahta tuntia pidempään kirjan äärellä.


Upilta tuli tuossa viikko(?) takaperin postissa kirje, jossa oli jotain uusia allekirjoitettavia osia liittyen hakupakettiin. Toinen oli joku lääkäri/terveyslupajuttuhomma ja toinen sit kaksoissijoitus-suostumus. Kaksoisijoituslapun allekirjoittaminen tarkoittaa, että sut voidaan sijoittaa perheeseen, jonne on tulossa myös toinen vaihtari jostain muualta. Allekirjoitin sen, koska se on mulle ihan fine :-) Ehkä jopa hieman tykkään ajatuksesta, että olis sen vuoden ajan joku semmonen henkilö jolle voi puhua huolet ja murheet ja joka vielä ymmärtää, sekä kokee niitä asioita yhdessä sun kanssa. Onko kellään kokemusta tälläsestä? Tai onko joku sattunut kuulemaan tälläsestä kaksoissijoituksesta? Mä nimittäin en ole kuin yhden tälläsen kaksoissijoitustapauksen muistaakseni kohdannut. Mutta, tuon allekirjoittaminen ei tarkoita sitä et menisin automaattisesti perheeseen, jonne tulee toinenkin vaihtari vaan lähinnä sillä haetttiin sitä, että onko mulle ookoo jos semmonen sijoituspaikkamahdollisuus sattuis tulemaan eteen. Aika näyttää...

Eilen tuli myös sähköpostia pitkästä aikaa Upilta. Ja se taas palautti mun maanpinnalle: "Pääosa sijoituspaikoista vahvistuu kesäkuukausien (kesä-elokuun) aikana." Jepjep. Miten mä voin jaksaa odottaa jonnekkin kesäkuuhun, kun nyt on vasta helmikuu ja en meinaa nytkään pysyä enää pöksyissäni? Jos totta puhutaan, niin mä olen luullut että sijoistuspaikat varmistuu pääosin juurikin nyt alkukeväällä, ennen kesää. Mutta ei auta itku markkinoilla. Kärsivällisyyttä vaaditaan...
Lisäksi samassa meilissä oli yleisesti tän odottelukevään kulusta, lähinnä tuosta isäntäperheasiasta. Isäntäperheillä on myös tarkka hakuprosessi, mikä vie aikaa ja vaikka perhe olisi selvillä, tarvitaan vielä varmuus koulupaikasta jne... Aikainen tai myöhäinen isäntäperheen vahvistumiinen on siispä monen asian summa, ja sitä ei voi kukaan nopeuttaa. Jos se menee ihan viimetinkaan, niin siinäkin on vain kyse siitä, että järjestö on halunnut varmistaa sun vaihtovuoden onnistumisen ja etsinyt sulle just sen oikean perheen.

Saatiin myös tietää valmentautumistilaisuuden ajankohta! 24.5., odotan niin innolla :-) Mahtavaa nähdä muut lähtijät ja saada lisää tärkeetä tietoa tulevasta vuodesta.

Mutta nyt mä jatkan mun pikkuista omaa vapaapäivääni! En tiedä miten, mut väliäkös sillä... Päikkärit vois olla aika kova sana. See you! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti