maanantai 15. syyskuuta 2014

NEW HOME


Oon nyt elänyt kuukauden täällä lätäkön toisella puolen, mutta musta tuntuu että mun vaihtovuosi alkoi oikeasti vasta eilen. Eli täällä sitä ollaan, Minnesotassa! Tänään on mun toinen päivä uudessa kodissa, mutta tää paikka tuntuu oikeasti jo kodilta. Oon ihan sanattoman onnellinen kun päädyin tänne...

Kuten jo mainitsinkin, hostperheeseen kuuluu äiti, isä, 2v ja 17v koira-muori. Näistä ihmisistä oikein huokuu semmonen vilpitön ystävällisyys ja lämppinhenkisyys. Ovat tosi huumorintajuisia ja musta tuntuu että ollaan aika samantyyppisiä perusluonteelta - positiivia, rentoja, puheliaita ja välillä laiskoja löhöilijöitä. Pystyn olemaan ihan oma itteni ja se, uskokaa tai älkää, on tosi helpottavaa. Hostdad on paikallisen rotary-clubin aktiivinen jäsen ja nää on hostannut aiemmin kaks kertaa eli tietävät miten hommat menee. Ja sen kyllä huomaa!! Pääsen tän vuoden ainaka osallistumaan kaikenlaisiin rotary-juttuihin ja muihin vapaaehtoishommiin jos haluan. 




Asun siis kaupungissa nimeltään Northfield. Ja tää paikka on niin Amerikkalainen kun vaan voin kuvitella; Isoja taloja vihreine pihoineen ja amerikan lippuineen. Oon ihan rakastunut tähän paikkaan jo nyt! Downtown on pieni, mutta tosi idyllinen ja vierellä kulkeva joki luo ihanan tunnelman. Mä lupaan ottaa siitä kuvia tässä pian, et saatte vähän paremmin käsitystä, mutta mun mielestä se on super viihtyisä ja nätti, eikä sitä oo pilattu mäkkäreillä ja subeilla, vaan siellä on paljon paikallisia liikkeitä ja kahviloita! Rakkaan ystävämme alias wikipedian mukaan asukkaita on n. 20 000. Minneapolikseen täältä on matkaa alle tunti eli jos kaipaa suurkaupungin vilinää niin sekään ei ole vaikeasti tavoiteltavissa!

Kouluni on Randolph High School, joka on vain n. 280 oppilaan käytössä tällähetkellä. Oon tavallaan tosi innoissani tästä! Monet ovat kehuneet koulun mahtavaa yhteishenkeä ja ystävällisyyttä. Vaihtareita koulussa on ollut aiemminkin, mutta silti se on aina ollut iso juttu heille ja rehtori kertoikin odottavansa mua innolla... On niiiin ihanan tervetullut olo! Huomenna on mun eka koulupäivä ja tuun kertomaan high schoolistani enemmän myöhemmin, koska jos totta puhutaan niin en tiedä siitä vielä kauheasti mitään itsekkään.

Ekat päivät täällä ovat olleen melkoisen tapahtumarikkaita; Lauantaina lentojen jälkeen (n. klo 10:30pm) mentiin käymään vielä joissain rotary-pippaloissa, koska hostmom halusi esitellä mut kaikille... :D Sit kun saavuttiin vihdoin uuteen kotiin niin lösähdin vaan lähinnä sänkyyn ja ilmoittelin kaikille olevani onnellisesti ja turvallisesti perillä. Sunnuntaina aamulla lähdettiin Oktoberfesteille (mikä on siis saksalainen olutjuhla....), koska se on ollut hostien perinne pian 15 vuotta ja meillä olikin tosi hauskaa! Mulle syötettiin kaikenmaailman saksalaisia makkaroita ja popcorneja, sekä kaikkea siltä väliltä. Ja ettei vaan ehtisi tulla nälkä, niin oktoberfesteiltä ajeltiin näiden kavereille illalliselle. Tai noh, se ei ehkä ollut mikään tyypillisin illallinen; Varmaan lähemmäs 20 ihmistä kokoontui isoon latoon syömään ja nauramaan, lapset ajelivat traktoreilla ja pihassa paloi nuotio. Sain esitellä itseni taas miljoonaan otteeseen ja kertoa mm. suomalaisista lampaista ja rakkaasta rajanaapuristamme Venäjästä (no hate). Kotona käytiin vielä läpi jotain rotarien "first night question":sseja ja saatiin sen myötä hyviä keskusteluja aikaan. Tänään piipahdettiin koululla rekisteröitymässä, ajeltiin vähän ympäri ämpäri ja kateltiin paikkoja, käytiin kaupassa ja tehtiin ruokaa sekä nyt illasta hostmom halusi viedä mut tutustumaan Northfieldin gymnastics clubiin! 

Mulla olis nyt niin hyvä flow tähän kirjottamiseen ja voisin rupatella vielä vaikka ja mitä, mutta kello juoksee taas nopeesti, enkä halua nukkua ekaa koulupäivää pommiin. Muutoinkin mun pääkoppa pursuaa erilaisia postausideoita ja oon niitä jopa kirjottanut ylös, etten unohda (#nuoruusiändementia)... Mutta nyt kuitenkin tämä lyhyt infopläjäys uudesta sijoituksesta oli tässä ja jos on kysymyksiä niin vastailen niihin mielelläni!

9 kommenttia:

  1. Oon nii onnellinen et kaikki käänty hyvin sun osalta! Tosi ihanalt kuulostaa toi perhe paikka ja koulu!! Ihana et ei oo mikää monen tuhannen ihmisen koulu nii tuut tutustuu tosi hyvin kaikkiin ihmisiin ja oppilaisiin tuol! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä itekkin toooooooodella onnellinen!!:-)

      Poista
  2. ootko sä niiku ilarin kanssa samas perhees vai? vai onko toi kuva vaan joku aikasempi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah shit... Mun pitikin tästä kirjoittaa kun arvasin et joku kysyy! Mutta ei, ollaan ihan omissa perheissämme. Välimatka kutistui tosin tunnin ajoon! Mut kuva on kyllä ihan lentolentältä, hän halus tulla mua vastaan kun asuu ihan melkein kentän vieressä :-)

      Poista
  3. Aivan älyttömän ihanaa kuulla miten hyvin suulla nyt menee!!!=)

    VastaaPoista
  4. Minnesota, jee! Olin itekkin viime vuonna ja en muuten kaukana tuolta missä sä nyt asustelet. Minnesota on vaan paras, ya betcha ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiiii siistiä!! Ja mä niin rakastan tätä paikkaa! Minnesota ♥

      Poista