perjantai 1. elokuuta 2014

EXCITED



Aloin kirjoittaa tuossa hostäidille viestiä, johon hehkutin että "only few weeks left!!" kunnes hokasin, että ei hemskatti, tässähän on enää kaksi, siis KAKSI, viikkoa jäljellä! Tai kaksi viikkoa ja kaksi päivää. Mutta kuitenkin. Kertokaa mulle mihin tää kaikkia aika on lentänyt?
Postailemaankin mun on pitänyt tulla jo monta päivää sitten, mut ei vaan ole kertakaikkiaan ehtiny. Tuntuu että olis ihan sikana kaikenlaista asiaa, monenmoisia fiiliksiä purettavana sekä muuten vain mahtavia (not) oivalluksia jaettavana. Yritän nyt tiivistää kaiken, minkä vielä muistan, tähän postaukseen.

Oon stressannut tosi paljon siitä englannin puhumisesta ja tainnut joskus siitä tännekin vähän avautua. Nyt se kuitenkin tuntuu lähinnä ihan tosi huipulta ajatukselta! Odotan niin innolla, että pääsen höpisemään mun kömpelöllä englishillä sekä takertelemaan kieli solmussa vaikeiden lausumisien kanssa. Viimeaikoina oon katsellut tosi paljon leffoja ilman tekstejä ja lopputekstien pyöriessä on mahtavaa huomata, että ymmärsikin lähestulkoon kaiken. En kauheasti piittaa itse kirjojen lukemisesta, joten olen sen sijaan sitten lueskellut nettiartikkeleita ja blogeja enkuksi! Lisäksi meillä Washingtonin vaihtareilla on sellainen kansainvälinen whatsapp-ryhmä, jossa on päässyt höpisemään aktiivisesti ja käyttämään sitä vieraampaa kieltä ilman pelkoa siitä, että joku naureskelisi sun kielioppivirheille tai muille toinen toistaan epämääräisemmille yrityksille selittää jotain asiaa. Kaiken lisäksi siellä on ihan huippuja tyyppejä, jotka ovat saaneet mut itkemään ja nauramaan. Ja tekemään molempia yhtä aikaa. Ihan niin kuin tässä nyt ei olis jo tarpeeksi kielikylpyä, niin yks tosi kiva tapa ahmia enkkua on vlogien (=videoblogien) katselu! Sekä hauskaa että hyödyllistä. Jokaiselle löytyy varmasti mieleisensä vloggaaja, kuhan vain vähän etsii.
Sivuvaikutuksena tästä kaikesta tarttuu kuitenkin hassuja englanninkielisiä lausahduksia ja sanoja, joita sitten sekoittuu aina tähän arkipuhumiseen. Mutta joo, jos ei nyt vielä tullut esille niin I'm super excited!! 



Viimeaikoina olen ruksinut to-do-listalta ihan ronskisti asioita yli. Kaikki tylsät asiat on saatu pois päiväjärjestyksestä, eli pankki- ja puhelinjutut, TSEK! Kuten myös paperit ja lomakkeet kondiksessa. Nyt sitten alkaakin niiden mieluisimpien tehtävien suorittaminen eli tuliaisien ostaminen, pakkaaminen ja läksiäisten järkkääminen. Etenkin tuliaisiin ja pakkaamiseen tarvitsen kyllä vinkkejä! Eli kertokaahan että millaisista tuliaisista on tykätty tai mitä sä aiot viedä. Samoin pakkaaminen... oh dear. Oon alustavaa pakkauslistaa jo kirjoitellut, mutta musta tuntuu että hamstraan ihan liikaa vaatetta ja tavaraa mukaan. Mitä kannattaa/ei kannata ottaa, kuinka paljon ja mitä sorttia? Kaikki neuvot ovat nyt kullanarvoisia.
Läksiäisten kanssa toimin vähän eritavalla kuin suurinosa vaihtareista. Mä haluan kutsua vain lähimmät ystäväni ja pitää ne mahdollisimman myöhään, koska tuntuu hassulta jos läksiäisten jälkeen vielä kuitenkin ollaan tekemisissä? Koulukaverit ja muut käyn hyvästelemässä sitten koulussa, samoin osan treenikavereista treeneissä. Koen tämän itse kaikista järkevimmäksi :-) Lisäksi weekendit sattuvat just siihen 15.-16.8. kun lähden 17.pv joten en edes kovin isoa porukkaa saisikaan koolle...
Yleisfiilikset on huippuhyvät. Vaihto pyörii mielessä kyllä ihan taukoamatta, missä vaan ja milloin vaan. Nämä 16 päivää kotona tuntuu kauhean pitkälle ajalle, mutta tiedän että ihan huomaamattani seison pian laukkujen kanssa helsinkivantaalla hyvästelemässä perhettä. Oon kyllä elänyt tän kesän niin täysillä kuin vain voin ja nauttinut joka hetkestä. Mä oon nähnyt lähestulkoon kaikki kaverit keitä halusinkin ja tehnyt asioita mistä haaveilin kesän alussa. Vielä olis kuitenkin nämä turhalta tuntuvat päivät elettävänä - lähestulkoon ilman mitään suunnitelmia... Kaippa se on ihan hyväkin rauhoittua nyt vähän ennen lähtöä. Varsinkin nyt kun kaverit menevät ensiviikolla kouluun, niin en tiedä mitä teen päivisin. Makaan kotona? Eikä tätä lähtemisintoa yhtään helpota se, että päivittäin joku vaihtarikaveri tai -bloggaaja lähtee kohti maailmaa ja saa jo aloittaa vuotensa. Nojoo, eiköhän tää tästä ja kyllä mä aina jotakin virikettä itselleni keksin!
Oikein mahtavaa ja turvallista vaihtovuotta kaikille lähteville maailmanmatkaajille! Nauttikaa joka hetkestä. Ja hyvää koulun aloitusta kaikille jotka palailevat taas ensiviikolla kouluarkeen :-) Mä jatkan mökkiviikonlopun viettelyä täällä järven rannalla. See youuu!
ps. pistin vähän ulkoasua uuteen uskoon, toivottavasti tykkäätte. Mun mielestä ainakin vaihtelu virkistää!

14 kommenttia:

  1. Mökkishampoo
    Salmaria
    salmiakkii
    joku samuli edelmanin levy ja sit kans oon aatellut et vois viiä sit joskus ku ite meen nii viiä sellane hassu "kirja" mis o cd-levy sisäl mis niiku opetetaan suomen kieltä xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joooo! Salmiakki on kyl ihan must :-) Ja toi kirja olis kans hauska... Kiitos ideoista!

      Poista
  2. Sulla tosi kiva blogi enkä malta oottaa sun jenkkipostauksia. :) ite olin australiasaa vaihossa ja sanoisin että ota mukaan ainoastaan ne mitä tuuut tarvimaan noin ekan viikon ajan. Muutamat kengät muutama asukokaisuus yms ja just vaan sen verran meikkiä ja hygienia juttuja et pärjäät vähä aikaa :)koska kaikki ihohoito ja shampoot ja ymsyms saa hetinostettua sieltä, vaikka jo lentokentältä! Ja vaatteitaki sulle tulee kertymään iha riittävästi - usko mua :D jote ei kannata tosiaa ottaaa kaikkia vaatteita :)mutta joo tsemiä ja hyvin kaikki tulee menee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, kiva kuulla!:-) Ja kiitos sikana vinkeistä, koska mä oon niiiiin huono pakkaamaan...

      Poista
  3. Niiin samat fiilikset taas! Pitää oikeesti sopia vielä joku aika, vaikka ens viikolla, että pääsen vielä avautumaan :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo nii pitää! Mä just ajattelin et laitan sulle viestiä ku pääsen täältä möksältä kotia!:-)

      Poista
  4. Oi vitsi tykkään näistä sun blogin kuvista ja koko blogista muutenki niin paljon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Carla! Tää kyllä pisti hymyilemään :-) Kiitos paljon!

      Poista
  5. Pentikin tavaroita, jos perheessä on lapsia niin esim. Mauri Kunnaksen kirjoja, karkkia ja suklaata, purkkaa, suomi tavaroita, marimekko,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeees, kiitos tästä! Fatzerin sulkaata aion ainaki viedä!

      Poista
  6. Mä bongasin Akateemisesta kirjakaupasta yks päivä sellasen kirjan, minkä nimi oli Tuhat sanaa suomeksi ja mun mielestä se oli ihan hauska tuliaisidea kanssa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hei tää olis kyllä hauska! Ajattelinkin, että jonkunlaisen kirjan veisin joten tää vois olla hyvä vaihtoehto...

      Poista
  7. Oikeesti kukaan muu ei voi olla huonompi puhumaan enkkua kun mä, joten ei mitään huolta! Tuut pärjään loistavasti, lupaan :) Ainakin mun tapaamat ihmiset ovat olleet tosi ystävällisiä ja just yrittävät auttaa puhumaan paremmin. Itseasiassa on hauskaa olla vähän huono, paitsi noloo kysyy kokoajan what :D

    VastaaPoista