sunnuntai 24. elokuuta 2014

NOBODY SAID IT WAS EASY

Tiiättekö sen tunteen, kun joku tulee kysymään et onko kaikki okei ja haluaisit kertoa miltä susta oikeesti tuntuu, mutta et halua pahoittaa toisen meiltä ja sanotkin totuuden sijaan vaan et kaikki on hyvin? Jep. Mä ainakin tiedän. Voisin nytkin sensuroida kaiken negatiivisen pois ja kertoa kevyesti mitä oon touhaillut sekä lätkästä vinon pinon kuvia. Mut haluan nyt kuitenkin kirjottaa siitä miltä oikeesti tuntuu.

Musta tuntuu tällähetkellä pahalta. Tai tää alkoi jo muutama päivä takaperin. Mulle tuli semmonen olo et nyt mä heitän kamat takasin laukkuihin ja otan ekan mahdollisen lennon kotiin. Oon miettinyt ihan liikaa, että miks hitossa ollaan maksettu 10000€ siitä, että lähden toiselle puolelle maailmaa piilottelemaan kyyneliä ja miettimään kotia, perhettä, kavereita, Suomea. Lukiessani muiden vaihtareiden blogeja tulee vaan entistä pahempi mieli: Kaikilla menee niin hyvin, osa on saanut jo kavereita ja moni rakastaa isäntäperhettään! I'm happy for you guys! Mutta miksen mä voi kuulua tohon enemmistöön?

Oon ollut täällä nyt viikon. Elämäni pisimmän viikon. Aika on suorastaan madellut, eilen jopa laskin sekunteja. Odotan kokoajan sitä hetkeä kun saan mennä nukkumaan ja aamuisin sängystä nouseminen on todella vastenmielistä. Ennen kun lähden enempää kertomaan haluan sanoa, että KYLLÄ, on täällä ollut kivojakin hetkiä maustettuna naurulla ja hymyllä. Oon käynyt koululla, valinnut kurssit, pääsin senioriksi (!!!) ja ollaan oltu viikonloppu mökkeilemässä meren rannalla. Kaikki tää kuulostaa ihan sairaan hyvältä ja mullon tosi kiittämätön olo, kun en pysty kuitenkaan tämänkään jälkeen olla ilonen.

Syy tähän kaikkeen on se, että oon tosi yksin. Mun ympärillä on kokoajan ihmisiä, mutta kukaan ei oikeen juttele mulle. Hostit varmaan luulee että oon tosi ujo ja hiljanen, mitä mä en todellakaan ole. Tiiän, että vielä on pieni kielimuurikin välissä, mutta ei sitä saada ikinä katoamaan muuta kun juttelemalla ja oppimalla! En ole viettänyt omassa huoneessani juuri ollenkaan aikaa, muutoin kuin iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Olen kokoajan olkkarissa ja odotan, että jos joku sattuis tulemaan seuraksi ja olen monta kertaa yrittänyt aloittaa keskustelun, mutta ne loppuvat aina lyhyeen. Keskustelut koostuvat yleensä perus "Haluatko ruokaa?" ja muista vastaavista pakollisista arkijutteluista. Musta tuntuu että oon tosi ylimääränen täällä, riesana muutenkin kiireiselle lapsiperheelle. En pysty olla oma itseni tai hymyillä aidosti. 

En pysty kieltämään sitä, etteikö tää perhe olisi kuitenkin mukava ja huolehtivainen. Kaikki positiiviset asiat vaan tuntuu jäävän tän huonon olo jalkoihin... Muistuttelen itseäni kokoajan siitä, että olen ollu täällä vasta viikon ja kun koulu alkaa, niin saan muuta ajateltavaa ja juttukavereita. Nää neljä päivää koulun alkuun tuntuvat kuitenkin raastavan pitkiltä. Todennäköisesti istun vain sohvalla hiljaa ja yritän hymyillä. Juttelen enemmän suomiperheeni kanssa whatsapissa kuin hostieni kanssa täällä, vaikka välillämme on 10h aikaero ja siksi pystytään vaihtaa kuulumisia vain pienen hetken päivästä. Mä kuitenkin kaipaan jotain sosiaalista elämää ja kanssakäytiä, jota en täällä saa... Älkää nyt ajatelko, että oon kokoaja nokka kiinni puhelimessa! Mä vietän tosi vähän aikaa kännykkäni parissa, lähinnä aamulla kun herään, päivällä jos on hetkiä jolloin olen vaikka yksin kotona ja illalla ennen nukkumaanmenoa.

Nyt vaan ahdistaa kauheesti. En tiedä oikeen kelle puhua. Aluevalvojaltani sain niin tylyjä vastuksia ennen lähtöäni, että hän ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Hostperheelle asiasta puhuminen tuntuu myös mahdottomalta ainakin toistaiseksi. Kotona kukaan ei oikeen voi asialle mitään tehdä. Oon vaan tosi yksin täällä.

Mulle on kuitenkin sanottu, että asioilla on tapana järjestyä. Ja toivon että niin tapahtuu nytkin! Ilmoittelen itsestäni varmaan pian uudestaan, laittelen kuvia mereltä ja muuta sen sellasta. Nyt oli vaan pakko päästä purkamaan nämä möröt pois, jospa olo tästä helpottuisi.

Tsemppiä kaikille alkaneeseen kouluviikkoon suomessa ja paljon haleja kotiin! Mulla on ikävä teitä♥

23 kommenttia:

  1. Voi tuuli! Mä voin kuvitella ton tunteen ja on se vieraillu munkin mielessä monesti, mutta se oikeesti helpottaa kun pääsee kouluun! Siellä vasta tapaa niitä ikäsiään ja alkaa saamaan vähän rytmiä ja mielekästä tekemistä elämään. Mä tiiän et kuulostan kliseiseltä mut haluun vaan yrittää auttaa ja kertoo et mun mielestä se sit ainakin helpottu :)
    Ps must on ihana et kerrot rehellisesti kuinka menee <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin mäkin uskon! Ootankin koulun alkua tosi innolla :-)

      Kiitos ihanasta kommentista! Ja juu, mä tykkään kirjoittaa rehellisesti koska se helpottaa omaa oloa...

      Poista
  2. Mustakin tuntuu välillä tosi yksinäiseltä, koska ei mulla oo täällä ketään "oikeeta" kaveria ja kaikki puhuu englantia, niin tuntuu ettei kukaan ymmärrä. Ja kaiken lisäksi ihmiset varmaan ajattelee et oon tosi hiljainen vaikka en oo :D
    Mut sit kuitenkin huomaan et joka päivä rohkenen puhumaan enemmän. Toivon sulle kaikkee hyvää! :)

    http://ansku-soonerstate.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eiköhän tää tästä lähe sujumaan! :-)

      Kiitos ja samoin sulle ♥

      Poista
  3. Tsemppii sinne! Alkuun on aina vaikeeta ja muista että vuosi menee loppujen lopuksi tosi nopeasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä ja niimpä, yritän nyt keskittyä noihin positiivisiin juttuihin. Eiköhän palaset lähe pikkuhiljaa loksahtelemaan paikoilleen :-)

      Poista
  4. Voi että, et oo todellakaan ainoa tällasten ajatusten kanssa, mulla oli ihan samat fiilikset ja on edelleenkin. Musta tuntuu kans et oon vaan ylimääränen täällä perheessä ja on vaikeeta keksiä puhuttavaa, jonka takia hostit luulee mua kans varmaan tosi ujoks :/. Älä kuitenkaan luovuta, kuten sanoit asioilla on tapana järjestyä, mäkin sain tosi hyvän kaverin mun hostpikkuveljestä, kun annoin vaan aikaa. Tiedän niin hyvin noi tunteet, mäkin ikävöin kotia ja se tuntuu pahalta, mutta toivon ja uskon, että kun koulu alkaa asiat menee ehkä parempaan suuntaan. Saa tekemistä ja mahdollisesti kavereita! Joten äärettömän paljon tsemppiä sinne, toivon niin paljon et asiat järjestyy, ja muista ettet oo ainoo, mäkin vertailin koko ajan muiden vuosiin ja se on virhe, monet ei ees uskalla kirjottaa näitä negatiivisia tunteita! Täytyy vaan luottaa siihen, että vaikean alun jälkeen toivottavasti helpottaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista!♥

      Nyt vaan suomalaista sisua kehiin ja pitää vaan päättää, että tästä tulee hyvä vuosi! Mulle sanottiin sata kertaa ennen tänne lähtöä, että oma asenne ratkaisee ja nyt sitä asennetta kysytään... Paljon myös voimia sinnekkin, eiköhän tää tästä lähe sujumaan :-)

      Poista
  5. Mulla sama ongelmq, mutta meillä kummallakaan ei oo koulu vielä alkanu että se kyllä vaikuttaa.. Yritetään pitää päät pystyssä :)

    VastaaPoista
  6. Alotin jo hyvissä ajoin seuraamaan sun blogia, ennen kuin lähdit Jenkkeihin päin. Vaikutat tosi elämäniloselta, positiiviselta ja menevältä ihmiseltä, johon on helppo tutustua. (-: Alku on aina hankalaa, yleensä ihan kaikessa ja sen takia tollaset fiilikset mitä sulla on nyt, on ihan normaaleja!
    En tunne sua ollenkaan, mutta haluun vaan toivottaa sulle tosi paljon tsemppiä ja positiivisii hetkiä sinne päin maailmaa, koska sä todellaki ansaitset sen! (-:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihana!♥

      Näillä mietteillä yritetään puskea eteenpäin! Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan :-)

      Poista
  7. Porkkana leuan alle ja eteenpäin ;) kyllä se siitä varmasti helpottaa ku koulu alkaa, eihän noin ihanasta naisesta voi olla pitämättä <3 tsemppiä tsirpula, asioilla on tapana järjestyä :)

    VastaaPoista
  8. Tosi paljon tsemppiä, kyllä se siitä :3 Kiva kun kirjotat rehellisesti tänne blogiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-)

      Haha, juuu, mä tykkään kirjoittaa niinkuin asiat ja harvoin kaunistelen mitään... NäitäKIN on kiva sitten jälkeenpäin lukea ja miettiä et piruvie minähän selvisin! :D

      Poista
  9. Siis tää sun teksti vaan kuvaa niin hyvin mun fiiliksiä tällä hetkellä, tuntuu että oon niin yksin täällä ja etten yhtään kuulu tänne. Tykkään kyllä mun hostmomista mut siihen se sit jääki, en tykkää mennä kouluun kun mulla ei vielä oo oikein kavereita siellä ja aina kun on vähänkin aikaa ajatella niin tulee vaa ikävä kotiin ja silti vaa koittaa hymyillä ja olla ihan ku mikää ei ois pielessä. Oon tehny monta kertaa sen virheen, että oon menny lukeen muiden vaihtariblogeja ja ruvennu vertaan niihin ja sit vaan tajunnu et kuinka paljon paremmin muilla menee, vaikkei ne tekstit oiskaa aina se koko totuus... Pitäs vaan jaksaa uskoo, että alku on aina vaikein ja kyllä se sit ajan kanssa helpottaa. Tsemppiä sulle ihan hurjasti, selviit kyllä ja saat sit olla niin ylpee ittestäs tän vuoden jälkeen!! :)

    VastaaPoista
  10. Apua et tiedäkkään kuinka voin samaistua...Oon tällä hetkellä Argentiinassa vaihdossa, tulin tänne ilman mitään espanjan kielen taitoa ja kukaan ei puhu täällä englantia. Mulla on nyt 3 viikko lähteny käyntiin täällä, ja PIKKUHILJAA alan ymmärtämään mitään mitä mun perhe ja "kaverit" sanoo. Oon ollu ihan hirveen yksinäinen, mutta mulla ainakin eka viikko oli kaikista hankalin. Nyt alkaa oikeesti jo helpottaa. Siinä menee aikaa että saa niitä omia oikeita ystäviä, mutta musta tuntuu että nyt kun oon saanu kavereita ja päässy ulos niin elämä on helpottunu paljon. Musta tuntuu että kaikki kirjottaa niiden blogeihin vaan miten elämä on ihanaa, ja mä en sen takii ollu yhtään osannu varautua tähän yksinäisyyteen täällä. Ihanan virkistävää että joku kirjottaa oikeistaki fiiliksistä täällä... Näin me autetaan tuleviaki vaihtareita! Mut hei mä lupaan, se paranee.

    VastaaPoista
  11. mul on ihan sama fiilis. Toivon et sitku koulu alkaa menis paremin mut just nyt tuntuu kans turhalt et ees tulin :/ vaik se kuullostaaki karulta.. ma en ees voi kirjottaa mun blogii totuutta kosk pelkaan et siit tulis liian iso juttu. Mut tuuli tsemppii!:) mut luulen et aika rupee, tai toivon just nyt, et se rupeis menee nopeemmin. Ja must tosi mahtavaa et kirjotit tan tekstin. Take care :)

    VastaaPoista
  12. Voi hei kuule kuulostaa aika tutulta! Tai no ei mun alku ihan noin kivikkoinen ollu, mutta siis toi tunne et oot vaan ihan hiljanen eikä kukaan puhu sulle, niin mullakin oli se ja voin samaistua tosi paljon. Ja hei, mä lupaan sulle, että kaikki muuttuu paremmaks ja sä pärjäät kyllä! Oot ollu siellä vasta viikon eikä koulukaan oo alkanut joten sulla on vielä paljon edessä! Mä tiiän et nyt tuntuu pahalta, mut kaikki on vielä edessä!:)

    VastaaPoista
  13. Voi Tuuli mul oli sama fiilis mut pääsin siit onneks yli paris päiväs. Koska koulussa oikeesti tapaa ihanii ihmisiii ja vaikka välil olis rankka herätä kouluu nii se unohtuu nopee päivän aikana. Tsemppiä! Kyl asiat järjestyy :)

    VastaaPoista
  14. Tsemppii sulle! Mäki oon tulos Washingtonin vaihto-oppilaaks Kennewick nimiseen paikkaan :) anniiina-maaria.blogspot.fi

    VastaaPoista
  15. Heiiii, ma oon vaihos oregonis eli sun alapuolel ja mullaki oli ekoin viikkoin nii samalaine olo! laita mul viestia jos haluat (: +1 541 213 9938

    VastaaPoista