perjantai 8. elokuuta 2014

VIIMEISIMPIÄ OSTOKSIA JA MUUTA HÖPINÄÄ

Ajattelin tulla ajankuluksi raapustelemaan tänne, koska joku ylempi voima selkeesti haluaa mun pysyvän visusti neljän seinän sisällä. Mulle iski joku ihmeen kesäflunssa, ilmeisesti varmaan paleltunut tuolla pihalla? Voi että ku ärsyttää! Mulla oli paljon suunnitelmia näillekkin päiville, mutta sen sijaan oon vaan maannut sohvannurkassa kukkapeittoni alla kone sylissä ja vasemmalla kädellä rapsuttanut koiraa. Oon myös väletellyt ikkunasta ulos katsomista, sekä lämpömittarin lukemien tsekkaamista. Kuumetta mulla ei ole kauheasti ollut, vähän lämpöä. Mutta sen sijaan en saa suustani ulos kuin epämääräistä pihinää ja JOS onnistun kuitenkin saamaan aikaiseksi edes vähän puheen tapaista ääntelyä, niin kuulostan lähinnä 15vuotiaalta pojalta joka on just saanut äänenmurroksen. Että näin. Sosiaalinen kanssakäynti on siis aika vähiin jäänyt ja ei nyt sit auta muu kun yrittää olla naama ummessa sekä odotella että ääni palaisi. Toivon todella, että pääsisin pian taas touhuamaan, koska mun päivät suomessa pystyy jo laskemaan kahden käden sormilla. Mutta jos oikein positiivareita ollaan, niin onneksi tää iski nyt eikä sitten jenkeissä!

Valituslinjalle kun lähettiin, niin valitetaas nyt sit oikein olan takaa. Toinen asia mikä mua on riivannut jo jonkin aikaa on unettomuus. Tiedä sitten johtuuko se unirytmin sekavuudesta, vaikka oon sitä kyllä yrittänyt vähän tasata. Joka ilta mua vaan ahistaa mennä sänkyyn, koska tiiän että tuun kiekkaamaan valveilla vielä ainakin tunnin jos toisenkin sen jälkeen kun lyön pääni tyynyyn. Vaihto pyörii mielessä siinä vaiheessa ihan jäätävästi - kaikki ihan turhat pikkujututkin. No, sit jos kuitenkin saan unen päästä kiinni, niin näen sekavia unia juurikin lähdöstä ja muutenkin elämästä Amerikan puolella ja heräilen pieniin ääniin (ja mun huoneessa tosiaan on kaks terraariollista gerbiilejä, jotka elelevät öisin.........) ja oon kokoajan tosi kevyessä unessa. Tää on todella stressaavaa, koska olis kiva saada kuitenkin levättyä kunnolla nyt vielä kun voi!

Nojoo, etten nyt ihan huijjaa nii on tässä jotain kivojakin juttuja tapahtunut! Ensi maanantaina starttaa mun vika viikko suomessa melkein vuoteen ja kaikkea kivaa ohjelmaa on tiedossa, oottelen tosi innolla :-) Eilen sain myös tänne sairasvuoteelle hostmomilta kivaa viestiä. Uskokaa pois, ihan vain se, että hän itse aloitti keskustelun facebookissa oli jo superihana yllätys! Monesti mä oon se aloittaja ja kyllä sen ymmärränkin, onhan täs kyseessä mun vuosi ja mä oon se vieras joka heille tulee. Mutta tämän lisäksi hän kertoi, että he ovat suunnitelleet meille matkaa meren rannalle heidän loma-asunnoolleen viikonlopuksi! Oon ihan täpinöissäni, koska meren rantaan ei ikinä kyllästy ja silloin on vielä ihan kesäiset säät, joten saan pikkuisen rantaloman ennen koulun alkua! Wäää :-)

Tehtävälista kutistuu kutistumistaan ja tänään vähän kuvailin viimeaikaisia hankintoja. Vielä olis tuliaiset, adapterit ja muutamat perusmeikit hankittavana, mutta muuten oon aikalailla mun listan mukaan ready!
kesä 20144
Ekana saaneen esitellä mun matkakumppanin alias matkalaukun! Merkki on Cavalier ja löydettiin se edullisesti 49,90€ (oikee hinta 69,90€) yhdestä Seinäjoen laukkukaupasta. Mittoja en muistanut katsoa, mutta tilavuus on jotain 100l. Tää on ihan täydellinen mun mielestä! Superkevyt (3,4kg) ja tietysti mun lemppariväri!
kesä 20147
Samaisesta laukkukaupasta tämmönen harmaa Fjällravenin perusreppu. Jenkeissä joissain kouluissa ei dresscoden mukaan saa olla laukkuja vaan kaikilla täytyy olla reppu, joten halusin pelata varmanpäälle ja itsekin semmoisen hommata - vaikkei mun koulun koodissa mitään siitä mainitakkaan. Muutenkin tarvitsin laukun matkaksi ja kouluun, joten tää on mun mielestä just soppeli ja tosi kiva! Hintaa oli 59,90€.
kesä 20146
Sen sijaan mun dresscodessa sanotaan, että shortien lahkeen pitään ulottua sormien alapuolelle. Ja kokeilkaapa vaikka ihan huviksenne niin huomaatte että se on melko paljon - tai ainakin mulle, joka on käyttänyt aina ihan perus minishortseja. Tälläsiä on ollut tosi vaikea löytää, mut vihdoin bongasin nämä Seinäjoen Micksistä. Onlyn pökät, 39,90€. Aluksi tuntui vähän oudoille ja näyttivät vähän tönköille, mutta hetken mallailun jälkeen olivatkin lopulta ihan kivat! Ja tosiaan kesä sielä on vielä kun menen kouluun, joten yhdet koulussa menevät shortsit on hyvä olla messissä.
kesä 20145
Onlyn takki, 24,90€ (ovh 79,90€!). Hostmom on kehottanut ottamaan vaatteita myös viileämmillekin ilmoille, koska Washingtonissa ilmasto on melko samanlainen kun Suomessa - saattaa muuttua ihan hetkessä ja kylmenee nopeasti. Ephratassa on tosi heikosti shoppailumahdollisuuksia, joten en halua laskea sen varaan että kerkeen ostamaan sieltä. Tykkään tästäkin ihan tosi paljon ja tää menee syksyllä ja talvella, jos heittää väliin vaikka hupparin tai lämpösen neuleen. :-)
kesä 20143
Lisäksi äiti toi mulle mun lemppareiksi valikoituneet naamanpesuvärkit. Eli puhdistusaine ja kasvovesi, joita käytän ihan daily täällä suomessa. En tiedä kuinka näitä saa jenkeistä, joten haluan ottaa varuulta nämä jo täältä mukaan! Aion myös tosiaan meikkipussianikin päivittää sen verran, että ainakin ripsarin ja meikkivoiteen hommaan uuden, koska ne on mun nassussa aina kun lähden jonnekkin sivistyksen pariin. Ja mun vanhat putelot alkavat olla aikalailla päivänsä nähneet...

Tämmönen pamaus tällä erää, joka ei itseasiassa lopu tähän :D Mutta tässä vaiheessa toivottelen kaikille kivaa ja rentouttavaa viikonloppua, sekä jos joku muukin on toipilaana niin feel you bro! Paranemisia kaikille! Laitan vielä pari satunnaista kesäkuvaa tähän loppuun, mutta ennen sitä pieni mainostauko. Mulle on viimepäivinä kertyny tosi paljon uusia lukijoita ja on ihanaa huomata, että mun matka tonne rapakon toiselle puolen kiinnostaa näinkin monia :-) Siitä saan kiittää seuraavia kanavia, minkä kautta varmaan moni on tänne tiensä löytänyt. 

Upin vaihtariblogit - Sieltä löydät mun blogin lisäksi myös muiden UPilaisten blogeja ja pääset seurailemaan heidänkin matkaansa! Vanhoja ja uusia vaihtareita.

Annan lista '14-15 vaihtoblogeista - Ihanaa kun joku on nähnyt näinkin paljon vaivaa ja kerännyt pitkän listan blogeja! Rispektit! Sieltä löytyy varmasti jokaiselle jotain luettavaa!

En ole vielä täällä muistanut mainostaakkaan meidän UPin vaihtareiden instakäyttäjää! Nyt siis kaikki seurailemaan @finns_in_america ja pääset seurailemaan n. 30:nen seikkailijan elämää ympäri USAa!

~~~
KIITOS JA KUITTAUS! Tästä tuli nyt ihan megapitkä, mutta joskus näinkin!
~~~

IMG_4146
IMG_4151IMG_4143
Ihanien flikkojen kanssa picnicillä 
IMG_4260

IMG_4236


6 kommenttia:

  1. Hei mulla on ihan sama juttu ton unettomuuden kanssa! Vaikka kuinka väsyttäs niin aina kestää se tunti ja enemmän että nukahtaa. Ja tietty sillon ku kierii siinä sängyssä niin kaikki maholliset vaihtoasiat ja kauhuskenaariot pyörii mielessä ja on vielä vaikeempi nukahtaa... Alkaa mennä jo hermot tohon ku tuntuu niin turhalta mennä nukkumaan jotenkin ajoissa vaikka tietää että uni tulee vasta parin tunnin päästä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuulostaa niin tutulta... Kello alkaa just tässä lähennellä puolta yhtä ja en millään jaksaisi raahautua sänkyyn taas pyörimään tunniksi. Raivostuttavaa!

      Poista
  2. mullakin oli talvella samanlaisia oireita kun sullakin, ääntä ei meinannu tulla ja sit kun sitä tuli nii se kuulosti just joltain 15-vuotiaalta pojalta :D mutta onneks sulla on vielä viikko lähtöön, koska mulla toi ääni -juttu (? :D) meni ohi viikossa :) // ihana matkalaukku!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo näin toivotaan!! Ja kiitos, mäkin oon ihastunut siihen :-)

      Poista
  3. Mulla on tohon unettomuuteen vinkki, joka on toiminu mulla. Ajattelet jotain rauhallista ja kaunista paikkaa (itselläni on Havajilla oleva vesiputous aukio), jossa kuvittelet itsesi joogaamassa. Kuulostaa aika hassulta, mutta mulla tää on toiminu, rentouttaa kummasti! :D
    Aika jännää että oot löytänyt noin hienon ja hyvänoloisen matkalaukun edulliseen hintaan, kun yleensä matkalaukut on aika hintavia mitä isompaa etsii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, oikei! Täytyy ensiyönä kokeilla, koska toi sängyssä tuskailu on aika turhauttavaa... Kaikki niksit on tervetulleita! :D

      Ja sanoppa muuta, oon kyllä tosi tyytyväinen! Oikein superlöytö :-)

      Poista