lauantai 25. lokakuuta 2014

ARKEA

Niin. Sitä tää vaihtarielämä pääsäätösesti on; Jokapäivästä normaalia elämää ja rutiineja. En ikinä oikein olettanutkaan mitään sen kummosempaa, joten oon tähän mun jenkkiarkeen tosi tyytyväinen. Just sopivasti kaikkea mitä tykkään puuhastella! Ja mun mielestä jos sitä arkea ei opi tavallaan rakastamaan, niin elämästä ei voi nauttia täysillä. En usko että kenenkään elämä tässä maailmassa on jatkuvaa ylämäkeen tallustamista ja huipulla fiilistelyä. On hyviä ja huonoja hetkiä sekä päiviä - joskus jopa viikkojakin, mut nekin on loppupeleissä niin lyhkäisiä aikoja. 

"Everything in life is temporary.
So if things are going good,
enjoy it because it won't last forever.
And if things are going bad,
don't worry because it won't last forever either."



Anyways. Mun amerikkalainen arkipäivä on lähestulkoon samanlainen kun suomessakin. Paitsi että olen kuitenkin Amerikassa. Esimerkiksi viimeviikko kuulosti pitkälti tältä: Herätyskello soi 5:00 (Jep.) ja puoliunessa touhaan kaikki aamujutut niin, että pääsen käppäilemään yläkertaan 5:30, nappaan aamupalan ja kahvin ja istahdan autoon. Matkailen 20minuuttia kouluun. Puolentoistatunnin treenit (kerron pian lisää tanssista, I'm megasuperhyber excited!!) ja itse koulu alkaa 8:05. Noh, selviydyn koulupäivästä kuten normaalistikkin ja oon kotona about 3:30 maissa. Jos haluaisin valehdella ja esittää kunnollista koululaista niin sanoisin että teen tässä välissä läksyt. Teen välipalaa, rösähdän sohvalle ja katon hetken teeveetä, sekä vietän muutenvaan luksusaikaa oman itseni kanssa. Hostit tulee kotiin viiden aikoihin ja yleensä aika pian sen jälkeen syödään yhessä. Teen läksyt, meen suihkuun, katotaan momin kanssa sisustusohjelmia ja dadin kanssa rikossarjoja. Viimestään puoli kymmeneltä alan valmistautua huomiseen; valkkaan vaatteet, pakkaan tavarat ja sukellan peiton alle. Valot sammuu aika pian kymmenen jälkeen. Simahdan ihan välittömästi - väsyneenä mutta onnellisena.
collage
Kouluilua.

Mulla on siis alkanut ihan uusi neljän kuukauden ajanjakso; tanssi. Mä vaan tykkään siitä niin paljon! Se on tottakai treeniä, melko raskastakin sellaista. Mut mulle vaihtarina se on myös tosi tärkee sosiaalinen tapahtuma mun, noh, melko epäsosiaalisessa elämässä.. :D Varsityssä meitä on 19 tyttöä, eli iso tiimi siis kyseessä. Jokaikinen kuitenkin on ottanut mut mukaan niin hyvin ja kaikki ovat tosi motivoituneita treenaamaan ja kilpailemaan. Kuten jo aiemmin sanoinkin, niin näille tää on melko vakavaa ja sen myötä niitä harjotuksiakin on ihan kunnolla. Ensiviikkona treenaan joka päivä aamulla sen 1,5tuntia ja sen lisäksi koulun jälkeen 2,5tuntia. Oon kuitenkin valmis uhraamaan ton ajan tähän, oon varma että se on sen arvosta!

Tanssin - ja elämän tasoittumisen - myötä oon myös taas alkanut panostamaan siihen terveellisesti elämiseen. Yritän syödä vähän enemmän finnish way kun american way, mutta nukkua enemmän american way kun finnish way. Haha. Amerikka ei oikeesti tee terveellisesti syömisestä kauheen helppoa, mut kyllä täälläkin sen saa onnistumaan jos haluaa. Ja voin muuten ylpeenä myöntää, että toistaseksi oon välttynyt vaihtarikiloiltakin! Unta yritän saada ainakin sen seitsemän tuntia per yö, mikä on mulle hyvä saavutus. Kuulostaa ehkä hullulta, mut on kiva herätä edes vähän virkeenä sillon aamuviideltäkin. Oon myös ottanut tavoitteeksi käydä ulkoilemassa ainakin jokatoinen päivä. Juoksemassa, kävelemässä, pyöräilemässä tai vaan hyörimässä ympäriinsä kameran kanssa. Kotona ulkoilu oli paaaljon runsaampaa koirien takia ja mua harmittaa kun en täällä saa itteäni niin helposti lähtemään ulos... Se kuitenki aina virkistää henkisesti ja fyysisesti. Pointti tässä nyt kuitenkin oli se, että mä oon huomannut tosi ison muutoksen mun perus päivittäisessä jaksamisessa ja asenteessa tän kaiken myötä. On helpompi ottaa vastaan kaikki mitä päivät tuo tullessaan. Pitäkää ihmiset itestänne huolta! Pienikin muutos arjessa saattaa tuoda huomattavia tuloksia :-)

collage3

Viikonloppukin on tähän asti kulunut melko perusmeinigeissä. Perjantaina vietettiin iltaa Lydian ja Giulian kanssa, juotiin chai-teet ja nautittiin nätistä syysillasta joen rannalla. Ja bongasin suomenlipun Notrhfieldin keskustasta!!! Oli kyllä mahti hetki... Tänään oon vaan siivoillut, pessyt pyykkiä, syönyt, kattonut telkkua, syönyt, käynyt nauttimassa ihanasta säästä lenkillä - täällä pyöritään vieläkin +15 asteen paremmalla puolella! Niin ja syönyt vähä lisää. Huomenna matkataan Wisconsiniin host serkun rippijuhliin ja siellä varmaan kuluukin koko päivä. Tosi mielenkiintosta nähä millanen konfirmaatio ja juhla täällä vietetään! Ja ja... Noh, ens viikolla on tiedossa juurikin tätä arkea. Keskiviikkona tosin kampaajalle, enkä oo ikinä ollu näin innoissani kampaajalle menosta?! En tajua :D Okei. NIIN ja perjantaina on halloweeeen! Ihan mieletöntä päästä kokemaan kunnon amerikkalainen halloween.

Ei muuta tälläerää. Paljon tsemppiä alkavaan koeviikkoon sinne Seinäjoelle ♥ Naatiskelkaas suomen ensihiutaleista ja alkavasta talvesta munkin puolesta, alan nimittäin jo pikkuhiljaa kaivata sitä. Mä alan nyt keskittyä huomiseen ja siirtyä untenmaille. Love you!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti