sunnuntai 2. marraskuuta 2014

TRICK OR TREAT!

Halloween. Se on iso juttu täällä Amerikoissa. Jo hyvissa ajoin, elokuussa, oli kauppojen hyllyt täynnä kaikkea oranssia, kurpitsaa oli tökätty jokaiseen mahdolliseen koloon (keksi, pannarit, leipä, pasta... ja jopa pizza.) ja talojen pihoihin alkoi ilmestyä toinen toistaan ihmeellisempiä koristeita. Perjantaina kuitenkin se kauan odotettu ja valmisteltu ilta sitten oli. Oli kyllä aivan sairaan siistiä nähä kuinka tää juhla täällä aidossa Amerikassa vietetään ja en kyllä pettynyt. Kerrankin voin sanoa että oli kyllä aivan niinku elokuvissa. Lapset (ja vaihtarit) kiertelivät mahtavissa asuissaan ympäri naapurustoa, astelivat jännittyneinä pelottaviksi koristeltuihin pihoihin odottaen että mistä nurkasta tälläkertaa säikäytetään ja hymysuin vertailivat kavereiden kesken että kuka sai mistäkin parhaat karkit. Mun ei ollut tarkotus ite alunperin lähteä karkkikierrokselle (koska, you know, mähän oon jo 17v), mut mun italialainen vaihtarikaveri Giulia sai mut kuitenkin 20min varotusajalla ja pienillä suostutteluilla lähtemään. Asujahan meillä ei tietenkään ollut, joten päätettiin vetää vaan liput niskaan ja edustaa ylpeinä kotimaitamme - ja oli muuten loppupeleissä tosi onnistunut idea, saatiin paljon huomiota ja uteliaisuutta osaksemme. Naurettiin ja jäädyttiin, sekä kruunattiin ilta lämpösellä teellä ja kauhuleffalla vilttien alla.
Noh, pidemmittä puheitta päästän teidän kuvien kautta sukeltamaan mun Amerikkalaiseen Halloween-iltaan! Ja tuo kuvissa seikkaileva jellona on siis mun host veli, ihan vain halusin sanoa ettette luule et oon jotain random pikkulasta jahdannut kameran kanssa...
IMG_6003
Proud of my pumpkin!
IMG_6014 IMG_6005
IMG_6016IMG_6021
IMG_6038 IMG_6024 IMG_6050 IMG_6054
IMG_6066IMG_6045
IMG_6070
IMG_6079IMG_6061
IMG_6087
Ja tässä siis lopputulos. Mulla on karkkia koko loppu vaihtovuodeks ja vähän varmaan ylikin...

6 kommenttia:

  1. Ihana toi sun host-veli :D Mäkin haluun kokee ton jenkkien Halloweenin, kun se suomessa on niin köyhä... ehkä joskus.

    Miten hienosti noi pihat on koristeltu :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on...:D Ja oli kyllä tosi siistiä nähä tää true American way!

      Poista
  2. Kuka toi pikku poika on ja valmennakko meitä enää sit ku tuut suomeen takas

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hän on mun host pikkuveli :-) Ja riippuu vähän, että kuka kysyy... Mutta aika näyttää, en oo vielä päättänyt mitään - 7kuukautta aikaa pohtia tulevaisuutta Suomes.

      Poista
  3. Tosi hyvän näkösiä kuvia! Itekö otit ja minkälaista kameraa käytät siellä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!:-) Juu, itse oon ottanut kaikki muut paitsi ne missä olen itse - obviously. Runkona mulla on melkein viitisen vuotta vanha Canon EOS 550D ja nokassa yleensä 50mm, joka tosin on ottanu aika paljon iskuja itseensä ja sen myötä kokenut jo parhaat päivänsä. Haaveilen uuden hommaamisesta mut mone money money... Lisäks sitte löytyy perus kitti ja 70-200mm 4L jota en valutettavasti kokonsa vuoksi monesti kanna mukana...

      Poista