tiistai 31. maaliskuuta 2015

HAPPINESS IS AN INSIDE JOB

"Not sad, not happy, kinda blah" - Tää kuvaa mun viimeaikasta fiilistä ehkä parhaiten. Kaikki on hyvin, paremmin kun pitkään aikaan, mutta silti on tosi turha olo. Just semmonen plääh- olo. Kello kuitenkin raksuttaa ja numerot päivälaskurissa vähenevät - ei mulla oo aikaa tälläselle ololle! Haluan nauttia tästä loppuajasta, haluan olla positiivinen ja ottaa kaikesta se viimeisenkin tipan iloa irti. Noh, tää on ihan täysin mental thing. Asenteesta kiinni. Ja haluan nyt muuttaa asenteeni. Tai halusin jo viime maanantaina. 

Päätin aloittaa tälläsellä tosi pienellä ja yksinkertasella, mutta yllätyksekseni tosi toimivalla, projektilla; Listaan joka ilta, jokaisesta päivästä ihan tän vaihtovuoden loppuun saakka, viisi positiivista/kivaa/mut hymyilemään saanutta asiaa ja kontrastina vielä yhden ei-ihan-huippu-hetken. Sain tähän inspiraation mun vaihtarikaverilta, joka on pitänyt tällästä pientä päiväkirjaa koko vaihtovuoden ajan. Musta ihan sikakiva idea! Tulee joka ilta kelattua päivää läpi ja taas tajuaa kuinka pitäis osata olla enemmän kiitollinen. Ja jäähän siitä sitten ihana muisto... Ite oon tosiaan vähän jäljessä tämän kanssa, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan? Päästän teidät nyt kurkkaamaan mun ekaan positiivariviikkoon - samalla tulee käytyä kaikki viikon kuulumisetkin läpi, vähän niinkuin myweek tiivistetyssä muodossa!

ma
M A A N A N T A I
- Yöllisen lumisateen ja takatalven murrr... vuoksi kahden tunnin late start! Harmi vaan sain tiedon vasta kun olin oikeestaan lähtövalmiina, mutta ei se mitään, keittelin siinä sitten rauhassa lisää kahvia ja tein vielä vähän lisää aamupalaa. Ja kaivauduin tunniksi takaisin sänkyyn.
- Koulussa oli yks mun lemppari jenkkikouluruuista! Lihamureketta ja perunamuusia - nammm
- Pääsin pitkästä aikaa salille ja muutenkin treeni meni tosi hyvin sekä motivaatio oli huipussaan
- Pitkä, lämmin suihku
- Illalla jännättiin host momin kanssa Project Runwayn finaalia

ti
T I I S T A I
- Mun ja Ilarin kaksvuotis seurustelupäivä - gooosh, aika menee niin nopeeta!
- Olin popsinut jo viimeviikolla meidän peanut butter varastot tyhjiksi ja olin ollut _5_ kokonaista päivää peanut butterittomana. Oon niin riippuvainen ettette tajuakkaan. Mutta positiivista tosiaan se, että momi oli tuonut lisää mun crack kokainia ja tein kunnon peanut butter -paahtiksia aamupalaksi!
- Host pikkuveli on alkanut viimeaikoina puhumaan paljon enemmän (2,5v) ja sen kanssa on niin hauskaa rupatella vaikkapa säästä
- Koulussa olleiden ACT -testien (google), mitä mun ei tarvinut tehdä, mulla oli neljä ekaa tuntia koulussa study hallia eli käytännössä hyppytunteja
- Suomikaverit ja niiden kanssa jumppakeskustelut piristää aina!

ke
K E S K I V I I K K O
- Eka pommiinnukkuminen vaihtovuoden aikana ja ybermega bad hair day ei oo mikään kaunein yhdistelmä, mutta selvisin aika smoothisti! Kerkesin syödä vähän aamupalaakin ja taisin loppujen lopuksi olla autossakin ennen momia
- ourfinland -instatili ja ihanat suomikuvat
- Olin superahkera koulussa, etenkin study hallissa sain paljon aikaseksi - ja muutenkin koko loppupäivän oli semmonen buusti päällä että sain kaikkia rästihommia hoidettua. Olin tehokas!
- Kampaaja varattuna, toka kerta vaihtovuoden aikana ja jo on kyllä aikakin päästä siistimään tätä heinäkasaa

to
T O R S T A I
- Laiska-legginsi-päivä
- Enkuntunnilla alettiin suunnittelemaan meidän junior-videoita! Selitän tästä lisää joku toinen kerta..
- Tosi kiva gym -tunti koulussa!
- Olin taas pitämässä esitelmää Suomesta semmoiselle ryhmälle kuin Sons of Norway. Eli siis norjalaissukuisia jenkkejä, ketkä kokoontuvat aina yhdessä opettelemaan norjaa ja syömään norjalaisia herkkuja. Oli tosi tosi otettu olo, kun mut oikein vartavasten kutsuttiin sinne toisen vaihtarin, Perulaisen Marcelon kanssa (kuvassa yläpuolella!). Ihmiset oli taas niin kiinnostuneita ja voi että sitä hymyn ja lämminhenkisyyden määrää. Ihana ilta.
- Kotiin palatessa oli yllärinä host mummi ja serkku pistäytyneet illaksi käymään, oli tosi kiva taas nähdä heitäkin!

pe
P E R J A N T A I
- Perjantai.
- 15minuuttia pidemmät yöunet kun ei tarvinut viedä host veljeä kouluun aamulla! 
- Luokan paras numero matikankokeesta - wohoo :D Oon oikeesti ihan idioottihelpossa matikassa - en tajua miks päästän itteni näin helpolla.
- Sain puhelinmaksun maksettua ja siitä ei tarvi murehtia taas kuukauteen! Niin, ja sain datan takasin.
- Illalla sain päästää mun luovan puolen valloilleen ja aloin suunnittelemaan mun uutta huonetta meidän uuteen suomikotiin! Oon niin innoissani siitä!

la
L A U A N T A I
- Todella, todella, hidas aamu
- Jaksoin pitkästä aikaa väsätä itselleni kynnet ja ne vielä onnistuikin ihan hyvin!
- Lisää huonesuunnittelua
- Host serkun synttäreiden kunniaksi mentiin syömään Minneapolikseen isommalla porukalla ja söin ehkä maailman parasta valkosipulikanaa.
- Illasta sohvalöhöilyä ja turhaa hölläilyä pienen herkkulautasen kera

su
S U N N U N T A I
- Hostien edellinen vaihtari (mistä oon muistaakseni aiemminkin maininnut täällä..?) Kolumbiasta tuli taasen viikoksi kylään! 
- Pyörällä salille
- Ja salilla oli ihanan hiljaista
- Oli tosi aurinkoinen päivä - takatalvi aikalailla tuli ja meni jo. Niin ja ihana auringonlasku!
- Momin kanssa pieni autoreissu hänen kotikaupunkiinsa ja vanhalle high schoolille

*****
Jos saitte ylipositiivisuusmyrkytyksen niin I'm sorry. Mutta mulla on itellä paljon parempi fiiliks yleisesti! Tiedä sitten mistä mahtaa johtua, mutta eipä sillä niin väliä. Tärkeintä että se nyt on kuitenkin saavutettu ja näillä raiteillä yritän pysyä! Haluan haastaa tähän mukaan jokaisen joka tätä tekstiä lukee - kokeilkaa, lupaan että tuutte yllättymään. Teitte sitten viikon, kuukauden tai vaikka loppuelämänne. Ihan tälläinen pieni juttu voi saada aikaan niin paljon hyvää mieltä.

Tällä viikolla mulla onkin vain kolme koulupäivää ja sitten alkaa easter break, mikä kestää maanantaihin asti. Mä niiiiin tarvin tätä pientä lomanpoikasta just nyt. Eipä oo mitään isompia suunnitelmia tiedossa, mutta eiköhän niitä täs ala muodostumaan :-)

Silleesti.. Noh, ei muuta kun oikein kivaa tätä viikkoa kaikille ja Suomeen tsemppiä koeviikon loppupuristuksiin - ja viimeisen jakson alkuun! Ihan jäätävää, teillä alkaa siellä jo viimeinen jakso ja mullakin kovasti viimeinen quater (eli neljäsosa) käynnissä. Niin nää vuodet vaan aina pyörähtään nopeempaa kun tajutaankaan. En vaan käsitä että kesä on taas ihan justiin täällä?

2 kommenttia:

  1. hahah feel you ton puhelinlaskun maksamisen ja datan takasin saamisen kans! :D ja ihana postaus muutenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep, se on oikeen helpotuksen hetki!:D Ja kiitos!

      Poista